Een goede indruk maken
Als je pas een bedrijf hebt opgestart, zijn naamsbekendheid en een betrouwbare uitstraling twee belangrijke factoren bij het werven van klanten. De eerste indruk is erg belangrijk.
Waar moet je beginnen?
Dit kan voor elk bedrijf verschillen.
Voorbeelden:
- Netwerk opbouwen? Zorg voor nette visitekaartjes
- Pand of bedrijfsauto? Besteed dan aandacht aan de belettering.
- Klanten naar je zaak werven? Maak reclame (flyers, advertenties)
- Doelgroep aanschrijven/facturen sturen? Zorg voor herkenbaar briefpapier.
- Lokale doelgroep en voorzichtig starten? Schrijf een stuk over je diensten voor in het lokale weekblad of een magazine.
- Meer bezoekers naar je website? Adverteer met Google Adwords
Een professionele website
Voor elke onderneming is het belangrijk om een professionele internetsite te hebben! Laat de huisstijl zo veel mogelijk terug komen in de vormgeving van de website. Zorg dat alle informatie over je dienstverlening makkelijk te vinden is. De website moet natuurlijk ook geschikt zijn voor mobiele telefoon en tablets.
Zoekmachine-optimalisatie (SEO)
Wil je goed gevonden worden bij zoekmachines, bijv. Google? Verdiep je dan eens in de mogelijkheden van zoekmachine-optimalisatie (SEO). Daar komt enorm veel bij kijken, het is echt een vak op zich. Er zijn honderden factoren die meetellen bij het verhogen van de vindbaarheid van je website. Het is niet iets dat je even in een avondje kunt leren! Je zou ervoor kunnen kiezen om hiervoor een bedrijf in te schakelen dat de SEO-marketing voor je verzorgd.
Advies nodig?
De multimedia-wereld is breed en voor niet altijd even begrijpelijk voor iedereen. Ik vind het erg leuk om startende bedrijven op weg te helpen en te adviseren. Waar moet je op letten en hoe kun je zo voordelig mogelijk je bedrijf goed op de kaart zetten?
Als je hier meer over wilt weten, aarzel dan niet om even contact op te nemen!